Iklan


With My Ride

Monday, November 9, 2009

Road to Bukit Jalil Malaysian Cup 2009

7 November 2009 menjadi satu tarikh keramat sebabnyo, kelate masuk final, lamo doh nanti nak masuk final piala malaysia akhirnya buleh jgk lepas 40 taun nanti, aku x lahir lagi masa ngelas kelate masuk 1970, mama n papa pun baru umur 7 & 8 tahun, lama benar deh, jadi sebab semangat punya pasal aku mitok tlg saem aku beli tiket final

Photobucket
ni tiket final

Photobucket
pas tu duk mikir nak pakai hok mana


maka selepas beli tiket pilih baju nak pakai, aku pun turun rumah untuk ke airport pc, seorang wanita yang aku panggil E juga saem yakk dari sekoloh rendoh lagi mari amik dumoh g htr kat airport, terima kasih E


aku masuk check in tiket, amik tiket, beli makanan skit, pas naik kat balai belepras, maka aku terbanglah dgn kapal terbang yg bernombor AK5287 jam 3.00pm, ni sempat lagi posing dgn kapal terbang sebelum nak naik, hehehehe

Photobucket

maka terbanglah aku menuju ke LCCT perjalanan yg mengambil masa kira2 50 minit, aku dpt melihat keindahan alam ciptaan Tuhan yg maha ESA, MASYA ALLAH, begit cantik pemandangan dari atas, aku menitiskan air mata pabila melihat keindahan yang ALLAH ciptakan

ni je gmbr dari udara yg smpt aku rakam, kamera cap ayam, kamera ada g tgl atas meja dalam bilik, padan muka
Photobucket

aku selamat tiba di LCCT 350pm, aku htrlah sms kpd papa mengatakan aku selamat sampai, tidak lupa jugak buat E, aku turut sms dia untuk bagitau yg aku dah smp.
alhamdulillah selamat tiba di LCCT.
aku masuk terminal terus kol kawan MHROSDI, dia dtg amik di LCCT terus perjalanan menuju ke SNBJ. dalam perjalanan sekali konvoi dgn fans n9, mmg gempak diaorg, konvoi

Photobucket

smp je SNBJ terus masuk dalam stdium, line hp x yah oyak la, payah buke main, kol masuk voicemail mapus kredit gitu jah masa duk SNBJ, smp ko nak janji masuk skali dale stdium x jadi, frust sero x leh duk dgn gu gu hok lain


Photobucket
pas masuk bergmbr la dulu, nk tunjuk bukti mari SNBJ nie, lamo kei kata nipis final x g,

suasana dale stadium


Photobucket
Photobucket

pas cari tmpt strategik, duk skali dgn sek gende, sene nak wi laung semangt nie
ni saem aku nama khiru shaleh hok rakam gmbr aku masa aku tgh wat naik smngt pok pok pykg


Photobucket
Photobucket

Photobucket
ni gmbr seorg ultras kelate, jatuh bangun bola kelate ttp ada, ni paling nikmat aku sero sebab buleh kecapi final, syukur pada Tuhan

duk tgh msg jugk ko saem suh duk skali, abe jera pun tlg snap gmbr tgh sms ko saem, cri dia hile x tau duk mana, kaba-kaba ada gmbr aku dia snap
Photobucket
Photobucket

pas keno sutir gol, aku jah hok duk sorok gomo kelate gomo nak suh semngt, apo paling belake, mapus keras pnykg, nk sokong time gol jah, aku x bercara, dgn MHROSDI n POKKIOK aku sorok jugak smp pecah, tp hampa dgn pykg yg lepar bedil, btl air, frust aku, gme kaloh x po lagi, sebab mene final satu bonus bagi aku, tpi prangai pykg buat aku frust


pas kelik la, tubik jah SNBJ, sek kelate duk hmbak sek n9 sie aku tgk dia timbuk, aku dgn POKKIOK g sekat, baso gom sengoti la, kalah wat cra kalah, nak g gocoh fans n9 bakpo, nak g gocoh sgt nuh gi gocoh hok sumbat gol, tanya dia bakpo sumbat gol kelate, x habis2, apa nak jadi dgn budak2 lo ni, otak duk palo lutut ko???
pas kelik singgh la village view, lapar nie weh, kak ani n abe ise pun ada, duk bual2 minum make, tgk sek n9 duk sebeloh, salam ucap tahniah ko sek dio sebab mene

pas kelik tdo, luah dale facebook dulu frust dgn pykg, hhhuhuhuhuh,

bangun pagi duk relex2, pas g make jamu lakso, ajok saem2 pakat x leh mari, g hok mana ada la, burrrlpp, kenye kakloh make, hahaha

pas puas weh nak g LCCT lmbt lagi, g dgn MHROSDI lepak2 di Putrajaya,


Photobucket
Photobucket
Photobucket

amik la sekeping dua wat kenangan hahahaha,

pas gi meround putrajaya dari presint 1 smp presint 20, gilo sngoti, nak wat ko x dok aroh dok oh,

6.00pm smp LCCT chek in amik tiket, sero lapar perut plok, pas kol saem muga oyak nak mari, saem hok dale gegar nama Amni, jupo Amni kejut beruk sero, Affa ada skali, diaorg mari 4 ore semua, lepak marybrown, make ringkas2 ble2 bual, 710pm masuk dale balai, g smaye mgrb jamak iso lalu, pas lama sero bakpo plik x pggl lgi, g tnya oyak flgt delay 930pm, sakit hatinya sero, nyesal x make lalu masa duk marybrown, nak tubik g mcd tepi pok guard x sey wi, cerok doh nie perut lapa, godey jugak make dale tu, nasi po nak wi ko budak tadka dgn air peel fresh, rm18.90, mahal nya, kejut beruk aku, dale hati gak, nak g mekoh kelik hari ko, agok2 la nak katok pun, kalu nasi banyak lauk banyak aku x berkira,

duk nggu lama2 sms la dgn E, oyak flgt delayed, msg ko papa oyak flgt delayed g amik lewat la skit, msg la dgn E 2 3 keping, x leh lama jgk sian dia nk stdy nk final, pas 915pm naik flgt, 930pm berlepas kelik, sayu tgk pemandangan malam, nak amik gmbr x napok gapo sekaro, pas smp airport pc 10.30pm, kol papa oyak nak tubik, sms ko E oyak selamat smp doh, nk tubik sero po ore besar plok, ramai ore nggu kekekekeke, perasaan jah lebh, papa amik terus kelik, mandi2 bukak lptp masuk gmbr skit, pas tdo, hari nie baru buleh wat cerito, hahahahah


hehehe beli servenior skit ko E, hrap nanti nk wi, dia sudi terima

No comments:

Post a Comment

Iklan

Iklan